Оптимальна кількість постів на мийці самообслуговування
Встановлювати один пост мийки самообслуговування недоцільно з точки зору рентабельності. Адже розмір інвестицій в цей бізнес ніяк не залежить від кількості точок обслуговування клієнтів. У будь-якому випадку доведеться витратити певну суму на придбання ділянки, будівництво та основне обладнання комплексу.
Головна мета будь-якого бізнесу на старті — окупити вкладені кошти і вийти на чистий прибуток. Один пост мийки самообслуговування не зможе швидко повернути інвестиції. А ось якщо встановити оптимальну кількість точок обслуговування клієнтів (2-3 пости), це, відповідно, у 2-3 рази знизить собівартість послуги. У стільки ж разів скоротиться термін окупності вкладень, підвищиться рентабельність і виросте дохід.
Як визначити оптимальну кількість постів для мийки самообслуговування
Визначати оптимальний з точки зору задоволення попиту і максимальної рентабельності комплексу кількість постів миття самообслуговування потрібно з урахуванням:
- площі ділянки;
- бюджету на організацію бізнесу;
- передбачуваного терміну окупності;
- попиту на послугу;
- наявності або відсутності конкурентів;
- можливості надання додаткових послуг, що підвищують рентабельність бізнесу.
Яку площу займає один пост мийки самообслуговування
Щоб встановити пост мийки самообслуговування, потрібно 120-140 м2. Площі має бути досить для простою в черзі кількох автомобілів і облаштування перетирочної зони. Якщо не враховувати місце під будівництво технічної будівлі, то оптимальна площа для 3-х постів — 400 м2.
При виборі ділянки для будівництва важливо також враховувати, що потрібна додаткова площа для будівництва та організації:
- будівлі для обслуговуючого персоналу, монтажу основного обладнання та зберігання витратних матеріалів;
- стоянки автомобілів;
- встановлення одного або декількох пилососів;
- об'єктів для надання додаткових послуг (Люкс Кафе, автоматів з питною водою і т. д.);
- під'їзних шляхів;
- санітарної зони.
Якщо врахувати всі ці фактори, то оптимальна площа ділянки — 1200-1500 м2.
Організація бізнесу при обмеженому бюджеті
При обмеженому бюджеті можна встановити один пост мийки самообслуговування, але важливо передбачити можливість розширення комплексу. Для цього потрібно купувати або орендувати ділянку достатньої площі. Проектування, будівництво будівель, стоянок і під'їзних шляхів також має здійснюватися з урахуванням можливості розширення бізнесу в майбутньому.
Важливий момент — вибір загального обладнання мийного комплексу. Його потенціал повинен бути достатнім, щоб в перспективі обслуговувати оптимальну для максимальної рентабельності бізнесу кількість точок обслуговування автомобілів.
При дотриманні цих рекомендацій, встановивши один пост мийки самообслуговування на старті бізнесу, в майбутньому можна буде збільшити їх кількість. При цьому не потрібно додаткових витрат на розширення площі комплексу та модернізацію обладнання.
Термін окупності інвестицій
Загальна сума інвестицій в будівництво мийки самообслуговування «під ключ» складається з окремих статей витрат на організацію бізнесу:
- 1-1,5% — вартість розробки проекту і отримання дозвільної документації;
- 20-50% — витрати на оренду/придбання ділянки;
- 20-30% — вартість будівництва будівлі, стоянки, під'їзних шляхів;
- 20-50% — витрати на придбання та монтаж обладнання.
Встановивши один пост мийки самообслуговування, і не завищуючи вартість послуги, можна окупити вкладені кошти протягом 6-7 років. Але, при однакових стартових інвестиціях, завдяки потенціалу вже встановленого загального обладнання, знижується кінцева вартість встановлення 2-3-х додаткових точок обслуговування автомобілів клієнтів. Це рівно у 2-3 рази підвищує рентабельність бізнесу. При цьому термін окупності комплексу скорочується до 2,5-3 років.
Затребуваність послуги — головний фактор рентабельності бізнесу
Щоб зрозуміти, один пост мийки самообслуговування потрібно встановлювати або кілька, важливо визначити, наскільки ця послуга буде затребувана. Попит (кількість клієнтів) залежить від кількох факторів:
- Місце розташування комплексу. Чим більше поруч з автомийкою спальних районів, адміністративних, офісних будівель, торгових, розважальних центрів, станцій техобслуговування, жвавих автодоріг, тим більше буде потік клієнтів.
- Конкуренції. Головне, щоб в безпосередній близькості не було аналогічних мийок самообслуговування. У місті, районі, на вулиці є класичні мийки автомобілів? Не проблема! Це слабкі конкуренти, оскільки ціна послуги у них в 2-3 рази перевищує номінальну вартість середнього чека на автомобільній мийці самообслуговування.
- Погодних умов в регіоні, місті. Дощовою ранньою весною, пізньою осінню і взимку потік клієнтів збільшується.
- Цінової політики та якості послуг, що надаються. Чим дешевше, якісніше і зручніше на вашому комплексі помити автомобіль, тим більше буде клієнтів.
Надання додаткових послуг як інструмент підвищення рентабельності бізнесу
Щоб забезпечити рентабельність комплексу на кілька постів миття самообслуговування і постійне зростання доходів в майбутньому, доцільно максимально розширити перелік послуг, що надаються:
- Побудувати на території автомобільної мийки Люкс Кафе на 15-20 посадочних місць. Надання клієнтам і їх пасажирам можливості перекусити, випити чашечку кави в затишній обстановці або купити необхідні продукти і напої значно підвищить дохід і престиж комплексу.
- Встановити додаткове обладнання для покриття кузовів автомобілів воском. Це досить затребувана серед власників транспортних засобів послуга. Вона також істотно підвищить дохід.
- Надати можливість помити автомобіль рожевою піною — безпечним і найбільш ефективним миючим засобом. Цей склад також забезпечує надійний захист лакофарбового покриття кузова в процесі експлуатації транспортного засобу.
- Доукомплектувати автомобільну мийку одним або декількома пилососами. Це дозволить утримувати постійних і залучати нових клієнтів.
- Встановити автомат розливу води — дуже актуальна влітку послуга, як для автомобілістів, так і для жителів прилеглих спальних районів. Це гарантовано принесе додатковий дохід.
На розширення комплексу послуг будуть потрібні додаткові кошти. Але вкладення окупляться за найближчі 2,5-3 роки. В результаті значно підвищиться рентабельність мийки самообслуговування.
Функціонування мийного комплексу і окремо роботу Люкс Кафе власник бізнесу зможе контролювати через спеціальний додаток. Детальніше про можливості і функціонал особистого кабінету «Lux Wash» — у відео нижче.
Управління бізнесом через віддалений кабінет «Lux Wash». Частина 1:
Управління бізнесом через віддалений кабінет «Lux Wash». Частина 2:
Шукаєте надійного партнера-постачальника якісного обладнання і автохімії, щоб встановити пост мийки самообслуговування або побудувати великий сучасний мийний комплекс? Компанія «Lux Wash» готова запропонувати вам найбільш вигідні умови співпраці.
Передзвоніть за вказаним у розділі «Контакти» номером телефону або надішліть заявку на електронну адресу. Наші менеджери вислухають всі ваші пропозиції і врахують побажання. Фахівці проаналізують ситуацію і запропонують детальний бізнес-план співпраці — організації і розвитку високоприбуткового бізнесу.